۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۵

امام جمعه اصفهان:

برخورد باخرده فروشان به جای برخورد قاچاقچیان عمده کار نادرستی است

برخورد باخرده فروشان به جای برخورد قاچاقچیان عمده کار نادرستی است

اصفهان - امام جمعه اصفهان با تاکید بر نادرست بودن برخورد با خرده فروشان به جای برخورد با قاچاقچیان عمده گفت: باید با مردم با عطوفت برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح شنبه در دیدار مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت شهید نیلفروشان و شهید سیدحسن نصرالله اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله تکیه گاهی برای کشور ما در کشورهای عربی بود و بسیار در سیاست پخته و انسان ارزشمندی بود و این شهید تکیه گاه و پناهگاهی برای شیعیان و جبهه مقاومت بود.

امام جمعه اصفهان به خطبه ۱۴۰ نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امیرمومنان (ع) در این خطبه می‌فرماید: افرادی که گناه نمی‌کنند و خود را ساخته اند به آنها که گناه می‌کنند رحم نمایند، چه بسا گناهکار توبه می‌کند و خود آن فرد دچار گناه می‌شود.

وی شکر بر هدایت الهی و بودن در مسیر حق را امری ضروری بیان کرد و افزود: این که با تذکر به افراد آنها را آگاه می‌کنید بسیار امر درستی است، چرا که گاهی انسان توجه ندارد و حتی اگر در جایی احتمال تخلف افراد را میظدهید تذکر داده و پیشگیری کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان عنوان کرد: کار ما اصلاح است و می‌خواهیم به افراد تذکر دهیم و این که تعداد پرونده‌های بازرسی استان کاهش داشته به همین جهت است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر نادرست بودن برخورد با خرده فروشان به جای برخورد با قاچاقچیان عمده تصریح کرد: باید با مردم با عطوفت برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به اشتباهات خود در برخورد با مردم توجه نداریم در حالی که دین اسلام، دین سمهه و سهله است، یعنی در برخی موارد باید خود را به تغافل زد و درصدد از بین بردن آبروی مردم نباشیم و باعث درست شدن سابقه برای مردم نشویم.

امام جمعه اصفهان ضمن درخواست انتقال این مسائل به دیگر کارکنان سازمان عنوان کرد: این مسائل را به همکاران خود نیز منتقل کنید که مردم را نسبت به اسلام، نظام و انقلاب بدبین و دور نکنیم، زیرا مسلمانان باید بین خود رحم و عطوفت داشته باشند و از باب تذکر و یا ندیده گرفتن برخی مسائل با یکدیگر برخورد کنند.

وی افزود: باید روحیه اسلامی و انسانی ما فعال باشد و اجازه ندهیم فردی مسیر اشتباهی را برود، هم چنان که قرآن در این باره می‌فرماید: اگر ما برخی از مردم را با برخی دیگر دفع نمی‌کردیم زمین را فساد می‌گرفت، بنابراین نباید اجازه گناه کردن داده شود اما باید با ملایمت این کار انجام شود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: جمعی از انسان‌های خوب باید مراقب باشند که دیگران تخلف نکنند و از باب نصیحت و اصلاح درصدد جلوگیری از آن برآیند و با زبان خوش این کار را انجام دهند.

وی افزود: وظیفه‌ای که به عهده دارید وظیفه دشوار و خطرناکی است و جایگاه لغزش شدید است.

کد خبر 6253964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha